Månadsbilden 2009

Januari

Februari

Mars

tisdag 23 juni 2009

Sol ute, sol inne, sol i sinne..


Kaffehög jajjemän!
Första koppen kaffe sedan den lilla slatten på planet hem. I vanlig ordning blev jag nu sådär speciell som jag bara blir efter kaffe här hemma. Prisa världen osv.
Jag tror det kan bli en bra dag idag. Jag har hopp!

Igår måndag var det en sån där irritationsdag. Ganska vanligt fenomen när barnen varit hos far sin i några dagar och sedan kommer hem hit. De är trötta och griniga med en tålamodströskel på under noll. Allt är fel oavsett hur mycket man försöker, hur mycket orkar man då försöka när inget ändå duger.

Iaf ville lillasyster ha Tinatid eftersom jag överlevde flygresan. Sagt och gjort. Moster Tinas lilla bebismage har växt på systera och det tycker vi alla tre. Protester (läs högre upp) men till slut med kompromiss att vi redan hade köpt fika till K så for vi ut till Snäckan och fikade. Räkmacka för mig och kladdkaka för W. Kevin satt och åt sina förköpta bullar ute på gräsmattan. Räkmackan var grejt oyes.
På kvällen än mer irritation och barnen kom i säng sent, igen. Svårt att vända dem då de tydligen hade varit vakna alldeles för sent i helgen. Jag var så trött så orkade inte trycka igång någon film och la mig faktiskt sen i hyfsad tid. Inte 03.30 som natten innan.

Men idag ser ni känns det annorlunda. Ingen Sunningen med syster idag, dels för att kids uppträdde så förskräckligt igår och dels för att vi kom sent ur säng nu på för middagen. Men idag är barnen aktiverade på ett helt annat sätt. De älskar sina cyklar och till Kevins stora glädje kom cykeldatorn med posten igår som han hade köpt på Tradera. Fick monterat den sent igår kväll och till vår allas stora glädje fungerade den ganska omedelbart. Halleluja, annars ytterligare ett gnällmoment. Så nu är de ute och cyklar bäst de kan och Kevin samlar väl data i flygande fart. Och jag kan dricka mitt kaffe i lugn och ro, ute kvittrar fåglarna.
Idag kan bli en bra dag :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar