Månadsbilden 2009

Januari

Februari

Mars

torsdag 26 februari 2009

Knäblä


Igår på jympan var jag med om något jag aldrig känt av tidigare. Mina knän ömmade när det var hopp & studs. Aldrig att jag märkt smärta från knäna innan tex vid löpningen för ett år sedan. Aldrig haft problem med mina knän. Fick helt enkelt göra lite mjukara landningar och inte ta i så mycket. Idag när vi gick ner från yttertrappen när barnen skulle till skolan gjorde sig knäna påminda igen. Undrar var det här ska barka vägen någonstans.

Funderade på om det kunde vara mina skor som inte är tillräckligt dämpade men kommit fram till att det inte kan vara det, är ju riktiga löparskor för skråen. Inte heller att golvet på F&S skulle vara så hårt att det kommer därifrån.

Hoppas att det bara är för att mina ben är ovana med så mycket rörelse och att det försvinner frampå.

Kvällens pass får nog oxå bli en mer mjuk variant.

3 kommentarer:

  1. Men det e ju precis så jag känner i ena knät snärt, men jag tror att jag har fel skor... Jäkla skiiit säger jag bara!

    SvaraRadera
  2. Var rädd om dina knän! De är värda mer än man tror

    SvaraRadera
  3. Knän är väldigt känsliga eftersom det är de som tar emot alla stötar. Tänk dig, duns i golvet, och sen all tyngd av kroppen. Knäna hamnar i mitten. Pang!

    Oftast hjälper det att träna upp musklerna kring knäna. Cykla till exempel är jättebra. Men i alla fall tokträna låren.

    SvaraRadera